Funcionament del grup

INFORMACIÓ (I) (5 de maig, Marc García Balfegó)


Hola a tots,

Només queden dos temes per tractar, i he escollit el que fa referència al tractament de la informació.

La recerca de la informació no està molt desenvolupada (ja que no forma part d’aquesta PAC), i més aviat ens hem dedicat a construir les bases, per després cadascú especialitzar-se en el seu apartat.

Per una banda, al Gannter vam establir uns objectius comuns: desenvolupament provisional del projecte, redacció definitiva de la wiki, finalització del blog (entrades de tancament)... Com es por comprovar, referents a aquesta PAC i següents.

Per l’altre, al Zotero hi hem fet 8 cerques cadascú sobre l’apartat específic en què participarà. Això ha estat important perquè d’una vegada per totes ens estem especialitzant cadascú en el seu àmbit.

D’aquestes 8 cerques cadascú en triarà 2, les més significatives, i justificarem perquè creiem que són les més importants entre altres coses que va comentar el Consultor.

Fins aviat!


II (20 de maig, M. José Serrano Serrano)




Hola a tots!!!
Arribats a aquest moment de l'assignatura, mostrem ja tota la informació que hem cercat.
Tot i que tots els membres del grup hem treballat  a totes les parts del treball, per a la recerca d'informació vam crear el rol "d'experts".
Així Francesc es va especialitzar en el llenguatge digital a l'empresa, Núria al llenguatge digital a nivell d'usuari, i jo, MªJosé de la terminologia existent a la nostra llengua. Cadascú de nosaltres va cercar fonts d'informació referides al seu tema d'especialització i les va compartir al Zotero. Després tots vam fer una ullada als materials per estar documentats de tots els punts del treball, però la redacció inicial de cada part la va fer l' expert. Seguidament, com que tots estàvem documentats, entre tots vam realitzar les millores que vam considerar adients i es va realitzar el text definitiu.
Hem pogut observar, amb gran satisfacció, que hi ha gran quantitat de material a la xarxa relatiu a la nostra llengua a tots els àmbits, i també que és una llengua molt normalitzada i amb gran quantitat de vocabulari digital existent. Fins i tot podem utilitzar programaris en català!!!
Per tant, què és allò que ens falta?? Fàcil, que els usuaris coneguem i utilitzem aquesta realitat que tenim tant a l'abast.




III (5 de juny, M. José Serrano Serrano)

Ja hi estem a la fase final de recerca d'informació!!! De fet, ja tenim tota aquesta recerca feta, però tanta por teníem d'escriure massa paraules... que ens hem quedat curts!!!!
El que hem fet durant aquesta fase del treball no ha estat exactament fer una recerca d'informació; més bé ha estat un repàs de les fonts d'informació de les que disposàvem per ampliar i clarificar millor tot el que havíem escrit abans.
Si abans havíem fet un treball d'especialització de temes, ara, pel contra, ens hem dedicat a llegir i rellegir els temes d'especialització dels companys per tal d'aportat entre el tres, el màxim d'informació i de la millor qualitat per a allò que ens ocupava.
Ara ja, pensem que el nostre treball ha quedat prou clar, i que no li cal ser més extens per a que qualsevol que el lliga entengui tot allò que volem transmetre.
Esperem que així sigui!!


PLANIFICACIÓ DEL GRUP (I) (12 de maig, Núria Bueso Martín)

Salut a tothom!

Inicialment vam assabentar-nos de la disponibilitat horària i temporal dels membres del grup per poder programar les activitats. Malgrat que ens havíem fixat dies alterns per a comunicar-nos a la realitat se’ns ha anat acumulant la feina i acabem connectant-nos quan podem.

En principi vam començar molt bé i molt animats, però després degut a les dificultats per a entendre , utilitzar i aconseguir que funcionin els diferents programes, almenys jo, he malgastat força temps. Per sort, i gràcies als companys i al consultor ens anem animant i encara que justs de temps arribarem al compliment de cada etapa.

Varem decidir que la coordinació fos compartida entre els dos membres més joves del grup valorant que els seria més profitós de cara al seu futur. Val a dir que fan una feinada i s’ entenen millor amb els mitjans informàtics.

Sobre els objectius i criteris de cerca: un cop decidit el tema del treball i després de realitzar algunes pràctiques amb Zotero, en Marc va obrir un nou grup  per tal d' incloure-hi les cerques bibliogràfiques que ens han d’ ajudar en la següent fase d’ aquest treball. Ara per ara les cerques les hem fet individualment i el següent pas serà fer-ne una tria de les que en conjunt ens semblin més apropiades.

Finalment vull expressar la meva satisfacció amb tot el grup, pel bon “rotllo” que s’ha establert i l’afany d’ajudar-nos; a mi em feia i em fa molta il·lusió poder seguir aquesta temàtica encara que sovint (massa potser) em trobo amb dificultats. Penso que el temps que disposem per aquest treball és un poc escàs, molt apretat.

Desitjant que tothom ho pugui gaudir us deixo fins...

II (17de maig, M.José Serrano Serrano)

Nosaltres, Digicat, hem utilitzat el programa Gantter per a planificar el nostre temps i les activitats que portar a terme.

Ha resultat ser més complicat del que pensàvem. Al fer la planificació, és impossible saber quines coses van a succeir després, una volta el treball ha començat. A un treball de vàries persones i vàries disponibilitats, obligacions... és normal que apareguin entrebancs que facin necessari modificar aquesta planificació.

La veritat és que sempre hem tractat de respectar aquesta planificació, però també crec que, potser, sigui la nostra assignatura pendent.

Durant la PAC3 hem portat molt bé la gestió del temps, i hem respectat la planificació que havíem creat. Bé!! una millora important respecte l'anterior PAC, però així i tot, passen coses.

Al grup hem deixat de ser quatres companys; ara tan sols en som tres, i cal reestructurar la feina i la planificació per arribar a tot.

Així i tot estic segura de que ho aconseguirem, sempre que continuem treballant de la mateixa manera que fins ara.

Ànim i endavant!!!



III (4 de juny, Francesc Homedes Jassanada)

Ha costat molt arribar fins aquí. A mig camí ens hem quedat sense un dels components del grup passant de quatre a tres i per tant després de l’ensurt inicial hem hagut de carregar bateries per poder recompondre la situació.
El projecte va iniciar-se amb una certa facilitat però hem tingut  problemes, tant a l’inici com al llarg del treball, que ens han condicionat el desenvolupament.

1.- Dos dels tres components que restem hem tingut molts problemes d’adaptació a les eines informàtiques posades a la nostra disposició per elaborar aquest treball.

2.- No vàrem planificar de forma correcta el nostre projecte i en especial la distribució de tasques coordinada amb els terminis.

3.- Finalment hem trobat la clau de volta al Gantter i al Google Docs per poder fer una programació acceptable del treball que presentem.


Els problemes esmentats han pesat molt al llarg d’aquestes setmanes i estic convençut que el resultat final del treball no és el que hauríem volgut oferir. Això no vol dir, ni de bon tros, que no estiguem contents del treball fet perquè hem treballat fort i els darrers dies hem millorat notablement la qualitat del mateix i estem convençuts que el resultat final serà molt digne.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada